graaiende tv-viroloog Ab Osterhaus
Hein Zwetser
2021-10-31 17:37:23 UTC
Trijntje Oosterhuis is behoorlijk geschrokken van het nieuws dat Ab
Osterhaus multimiljonair is geworden dankzij de ontwikkeling van
vaccins. Ze twijfelt nu aan zijn tv-optredens bij Op1.

Er wordt al lange tijd gespeculeerd over de financiële belangen die Ab
Osterhaus heeft of heeft gehad bij pandemieën en de paniek die daaruit
voortvloeit. Hij krijgt vaak het filmpje uit 2009 voor zijn voeten
geworpen waarop te zien is hoe hij juicht over de komst van de
Mexicaanse griep naar ons land. Lange tijd ontkende Ab financiële
belangen te hebben (gehad) bij de uitbraak van pandemieën.

Na uitvoerig onderzoek van het platform Follow The Money heeft Ab
Osterhaus vrijdag bevestigd dat hij in 2018 maar liefst 5,6 miljoen euro
heeft gecasht met de verkoop van bijna tien procent van de aandelen in
het bedrijf Viroclinics. “Het is al vervelend genoeg dat deze informatie
op straat ligt”, foeterde de tv-viroloog.

De aandelenverkoop werd aan het licht gebracht door de podcast van Yves
Gijrath en Erik de Vlieger. “De aanhouder wint. Niet linksom, dan
rechtsom. De onderste steen komt boven”, laten zij weten in een
persbericht. “Ze zijn trots dat hun research heeft bijgedragen aan deze
ontknoping, maar boosheid overheerst en ze zijn zelfs een beetje
emotioneel.”

Overigens zijn er door Follow the Money nadrukkelijk geen concrete
bewijzen gevonden dat Ab Osterhaus geld heeft verdiend aan de Mexicaanse
griep toen of het coronavirus nu.

De Balie-baas Yoeri Albrecht is niet verbaasd, laat hij weten in
dezelfde uitzending. “Ik kijk er niet van op. Hoe denk je dat de
farmaceutische industrie een van de rijkste en grootste industrieën ter
wereld is geworden? Dat doe je door een goede lobby. Laten we wel wezen:
we weten dit van Ab Osterhaus al heel lang.”

“Er is ook een video op YouTube waarop je gewoon kan zien dat hij staat
te juichen dat er een virus is aangekomen omdat zijn investeringen dan
door the roof gaan. Dat videootje kan je gewoon opzoeken, hoor. Dat is
uit 2008 of zoiets. Hij zit al eindeloos dat spelletje te spelen. Het
verbaast toch ook niet? Het is niet dat je één van de grootste
industrieën ter wereld wordt door alleen maar dingen weg te geven.”

De journalistiek had al veel eerder op Ab moeten springen, vindt Youri.
“Dat vind ik als journalist het ergerlijke. Ab Osterhaus komt er bij De
Balie niet in. Het meest shocking is ook dat je je geld verdient met
mensen angst aanjagen.”

Trijntje is het daarmee eens. “Daar komen dus ook die
complottheorie-angsten vandaan. Mensen geloven het nu niet meer. Wat
moet je nu nog geloven? Hij wordt als deskundige neergezet bij de NPO.
Het heeft bij mij een hoop vragen aangewakkerd en ik ga het
YouTube-filmpje opzoeken.”
lieg maar lang genoeg raak, het blijft altijd hangen (joseph goebbels)
Edmund
2021-11-01 10:54:34 UTC
Geen bron.
Nee Hein doet zelf puik journalistiek werk.
En Trijntje Oosterhuis als deskundige.
Iemand die z'n mening geeft is niet per se een deskundige hoor, kijk
maar eens in de spiegel.
Ga toch maar liever af op eigen gezond verstand, waarmee niet anders
dan te constateren valt dat het antivaxxers geluid steeds
wereldvreemder en hinderlijker wordt.
Hoe gezond jouw verstand is weet ik niet maar dat jij je zo makkelijk
geheel naar George Orwell tegen bevolkingsgroepen laat opzetten geeft
te denken. De ongefundeerde kreten die je hierbij gebruikt maken het
nog iets ernstiger.
Ik denk dat jou "antivaxers" allemaal gevaccineerd zijn waarmee jou
kreet klinklare onzin en uitsluitend wat stemmingmakerij is.
Mensen die zich in tegenstelling tot jou ingelezen hebben, veel beter
dan jij op de hoogte zijn en goede argumenten hebben om kritiek op
vaccinatieplicht te uitten noem jij wereldvreemd en hinderlijk.
Over in de spiegel kijken gesproken: ik kan je aanraden je eigen advies
op te volgen.
Want jij doet dat zeer beslist niet begrijp ik.
Helaas zie ik weer NUL argument in je posting.
--
“The further a society drift from the truth,
the more it will hate those who speak it”

George Orwell
Edmund
2021-11-01 12:29:55 UTC
Post by Edmund
Geen bron.
Over in de spiegel kijken gesproken: ik kan je aanraden je eigen
advies op te volgen.
Want jij doet dat zeer beslist niet begrijp ik.
Helaas zie ik weer NUL argument in je posting.
Jouw kretologie heeft om te beginnen al nul argumentatie.
Oh ik zal het even opnieuw stukje voor stukje laten zien :

Ik denk dat jou "antivaxers" allemaal gevaccineerd zijn waarmee jou
kreet klinklare onzin en uitsluitend wat stemmingmakerij is.

Wat heb je hierop te zeggen?

Mensen die zich in tegenstelling tot jou ingelezen hebben, veel beter
dan jij op de hoogte zijn en goede argumenten hebben om
kritiek op vaccinatieplicht te uitten.

Wat heb je hierop te zeggen?
De allereerste spreuk van de Bond zonder Naam was: "Verbeter de wereld,
begin bij je zelf".
Ik sta open voor kritiek, laat maar horen.

Edmund